Opprette nytt diskusjonsforum 1. Logg inn i adminsidene 2. Åpne ønsket mappe, velg ny Åpne mappen du ønsker å legge forumet i. Klikk på ny og velg diskusjonsforum. 3. Fyll ut overskrift Og evt. andre ønskede felter for forhåndsvisning av forumet. 4. Alternativer Forumtype - Normal gir en trestrukturert fremvisning av diskusjonsinnlegg. Tråd, gir en enkel sammenhengende rekkefølge av alle svar. Kategorisert gir et ekstra valg ved oppretting av diskusjoner for å velge hvilket forum man vil skrive i.Innsendet elementer må godkjennes... - Dette gjør at nye elementer ikke vises på websiden før en redaktør har godkjent det først. Redaktøren kan få en beskjed på e-post når nye elementer sendes inn. (Se e-postnotifikasjon) WebsideBeskjed å vise når skjema er innsendt - Er meldingen som vises til brukere som har opprettet en ny diskusjon. E-post notifikasjonSend til denne e-post - E-postadresse som får tilsendrt varsling ved nye innlegg.Standard avsender adresse - Adresse denne e-posten sendes fra.HTML formatert mail - Valg for om varslingsmailen skal formateres med html.Send fra avsenders e-post - Valg for om varslingsmailen skal sendes fra e-postadressen brukeren oppgir i sitt innlegg.Bekrefelsemeldingsvalg - Valg for melding som sendes tilbake til brukeren etter brukeren oppretter nye diskusjoner i forumet. GruppevarslingSend e-postvarsling - Om varsling skal sendes til de andre deltakerene i en diskusjon når nye innlegg kommer inn.Overskrift gruppevarsling - Overskrift for gruppevarslings melding.Melding for gruppevarsling - Beskjeden i hovedteksten i varslingsmeldingen.